שדרות פלי"ם 2, בניין אשל, קומה ב', חיפה

כתובת

04-8266688

פקס: 153-4-8266689

anat@anatrosner-law.co.il
shay@anatrosner-law.co.il

כיתבו לנו

בית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות, זיכה את הנאשם מביצוע עבירה של הטרדה מינית ועבירות משמעת

לצפייה בהכרעת הדין לחץ

הנאשם, שיוצג על ידי משרדנו, הינו עובד ותיק ברשות מקומית וממונה על ארבעה עובדים.

מערכת היחסים, בין הנאשם לבין אחת העובדות עליהן היה הוא ממונה, היתה עכורה, בין היתר, בשל העובדה שהעובדת סירבה לקבל את מרותו של הנאשם.

בעקבות אירוע בו העיר הנאשם לעובדת האמורה על טיב עבודתה, התדרדרה מערכת היחסים בין השניים. העובדת לא בחלה באמצעים כדי להדוף את הטענות על חוסר תפקודה, והגישה תלונה כנגד הנאשם על הטרדה מינית.

בבית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות הובאו שתי גירסאות שונות, של הנאשם ושל המתלוננת. בית הדין למשמעת בהכרעתו, ציין כי הוא התרשם מאוד מעדותו של הנאשם וכי הנאשם לאורך כל עדותו השיב תשובות מפורטות, לא התחמק משאלות לרבות משאלות שלא היטיבו עמו.

מנגד, בית הדין ציין, כי התרשם שעדות המתלוננת לא היתה אמינה והיתה רווית סתירות. "המתלוננת במהלך חקירתה הנגדית בחרה בקפידה את תשובותיה וכשהשאלות יצרו אצלה חוסר נוחות השיבה בכעס ובתשובות קצרות, במיוחד כאשר עימתו אותה מול תפקודה המקצועי לרבות מול מנהלים נוספים."

בית הדין, זיכה לחלוטין את הנאשם מעבירות המשמעת ומהטרדה מינית.

ביה"ד לא הסתפק בזיכוי הנאשם אלא אף הביע את מורת רוחו מהעובדה כי הממונה על חוק הטרדה מינית של הרשות המקומית חקרה אך ורק את המתלוננת ועל סמך חקירתה בלבד המליצה והוגשה קובלנה נגד הנאשם. ביה"ד, ציין, כי מטרת בירור התלונה כשמה, לברר את התלונה עם המתלוננת ולאחר מכן עם הנילון, דבר שלא נעשה על ידי המאשימה.

ביה"ד ציין בהכרעת הדין, כי לא יעלה על הדעת שעובד החשוד בהטרדה מינית גרסתו לא תשמע בפני הממונה על הטרדה מינית ותישמע לראשונה רק לאחר הגשת קובלנה נגדו במסגרת הליכים משמעתיים.

 

ענת רוזנר – משרד עורכי דין

משרד עו"ד ענת רוזנר מתמחה בתחום דיני העבודה על כל נגזרותיו ומייחד את פעילותו לתחום זה בלבד. המשרד נוסד בשנת 1988 ונחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני העבודה בישראל. 

ליצירת קשר