שדרות פלי"ם 2, בניין אשל, קומה ב', חיפה

כתובת

04-8266688

פקס: 153-4-8266689

anat@anatrosner-law.co.il
shay@anatrosner-law.co.il

כיתבו לנו

פיצויים בגובה של 12 משכורות נפסקו לעובדת שפוטרה מחמת צמצומים מבלי שניתן משקל לגילה המבוגר

לצפייה בהכרעת הדין לחץ

נקבע   – קודם שמעסיק מחליט על פיטורי עובד עליו להתחשב בגילו ואם מדובר בעובד הקרוב לגיל פרישה, יש לעשות לו העדפה מתקנת. 

שאלה: אני מעסיק כ-300 עובדים. לאחרונה החלטנו להעביר את המפעל למקום אחר. אחד מעובדי מעובדי המנהלה הינם אנשים מבוגרים הקרובים לגיל פרישה. עובדים אלה לא יתאימו לעבודה במקום החדש, גם בגלל שהתקבל ממונה חדש, צעיר, שמעוניין לבנות את המחלקה בצורה שונה ממה שהיא כיום והעובדים הוותיקים, לא ישתלבו בה וגם בגלל שהעובדים הוותיקים כבר שחוקים. איך עלי לפעול.

תשובה: אני מציעה כי תבדוק את כישוריהם של העובדים , האם תוכל להעביר מי מהעובדים הוותיקים לעבודת הדרכה של עובדים צעירים, או אולי לכתיבת נהלים, או העלאה על הכתב של  ה"הסטוריה" של המפעל, כדי שהעובדים החדשים שיתקבלו למפעל יוכלו ללמוד על מה שקדם להם, מהכתובים, כאשר כבר לא יהיו עובדים שיוכלו לחפוף אותם. 

אם לא תוכל להתאים לעובדים הותיקים סוג אחר של עבודה שתהיה לשביעות רצונם ולשביעות רצונכם, אני מציעה שתציע להם מענק פרישה סביר ופיצוי על הפסד הפרשות לקרנות (פנסיה וקרן השתלמות ) ופיצוי בגין הפרשות לביטוח לאומי שיהיה על העובדים להפריש עד גיל פרישה. אם העובדים יסכימו לכך, הכן הסכם פרישה לחתימתו של כל אחד מהם וערוך להם מסיבת פרישה מכובדת. 

להערכתנו הסיכוי כי עובד שתפרד ממנו בכבוד ושלא יחוש השפלה, יגיש תביעה בעתיד לאחר שגם יחתום על הסכם פרישה וויתור תביעות עתידיות , הוא קלוש.  

ענת רוזנר – משרד עורכי דין

משרד עו"ד ענת רוזנר מתמחה בתחום דיני העבודה על כל נגזרותיו ומייחד את פעילותו לתחום זה בלבד. המשרד נוסד בשנת 1988 ונחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני העבודה בישראל. 

ליצירת קשר